Příběh výpravčího Aloise Nebela se stal vizuálním experimentem produkční společnosti Negativ, která vsadila na v českém filmovém prostředí nevyzkoušenou animační techniku – rotoskopii, kdy se film natočený s živými herci překreslí záběr po záběru do animovaného. Filmovému zpracování se tak podařilo ve velké míře zůstat věrný komiksové předloze.
Pavel Strnad, který ještě během svých studií produkce na pražské FAMU založil vlastní produkční společnost Negativ a dnes se může ve svém portfoliu chlubit jedněmi z nejambicióznějších filmových projektů vznikajících v České republice, nám skrz vlastní zkušenost představí, co vše předchází onomu kouzelnému okamžiku, kdy se v kině zhasnou světla a my, obyčejní smrtelníci, si můžeme užít nový film. Kolik taková kratochvíle vlastně stojí a kde na ni seženete peníze? Jakou roli má producent v tvůrčím procesu, který výroba filmu doprovází? Co se děje s filmem, když je dokončen a je třeba jej dostat k divákovi?
Alois Nebel, Tomáš Luňák, ČR, 2011, česká verze, 81 min